CIPTA SUCCESS MARKETING


CIPTA SUCCESS MARKETING (CSM) merupakan syarikat pengilang dan pengedar produk minuman kesihatan berasaskan susu kambing asli. Perniagaan syarikat ini telah diterajui lebih daripada 10 tahun. CSM ditubuhkan pada bulan Mac 2005 dan 100 peratus hakmilik penuh bumiputera Islam . Syarikat ini berlokasi di Premis SME Bank Seremban, Lot 39, Jalan Lombong Emas 5, Taman Perindustrian Ringan Tun Dr. Ismail, 70200 Seremban, Negeri Sembilan.


CIPTA SUCCESS MARKETING (CSM) mempunyai 2 buah anak syarikat dibawah naungannya iaitu :
1) CSM HIJRAH
2) CSM MANUFACTURING.

Jenama Tok’Ali merupakan jenama minuman kesihatan yang dikeluarkan dan dikilang oleh Cipta Success Marketing dan diedarkan secara eksklusif oleh CSM HIJRAH. Keseluruhan produk yang dikeluarkan mempunyai tarikan dan keunikan yang tersendiri. Bahan utama yang digunakan dalam setiap produk adalah daripada susu kambing asli tulen diperolehi daripada kilang pemprosesan terkenal, berkonsepkan mesra alam serta dijamin bebas daripada bahan kimia berbahaya dan tiruan.


Website : www.csm2u.com.my
FB : Susu Kambing Tok' Ali

Wednesday, January 1, 2014

Buah Tarap Sabah

Buah Tarap merupakan sejenis buah yang sangat popular dinegeri Sabah, khususnya di bahagian pantai barat Sabah. Buah tarap ini di jual di Tamu mingguan atau di pasar buah buahan. Tamu ini biasanya di adakan sekali setiap minggu di sesuatu bandar berkenaan. Jika di Semenanjung Malaysia tamu di maksudkan hampir sama dengan pasar minggu atau pasar tani, Buah tarap mempunyai bau yang agak kuat dan kurang memuaskan, namun mempunyai rasa yang cukup sedap, manis, lembut dan pemakan pasti merasa kenikmatan apabila merasanya untuk pertama kalinya. Isi buahnya mempunyai rasa yang seakan-akan cempedak dan berjus. Namun bentuk buah Tarap lebih seakan-akan buah cempedak, orang ramai selalu keliru akan perkara ini. Untuk membezakannya ialah kulit luar buah tarap yang berduri panjang dan lembut serta panjang panjang, manakala buah cempedak dan nangka mempunyai duri yang pendek dan tumpul.
Buah Tarap berbentuk bulat sehingga ke bujur sama seperti bentuk buah cempedak atau nangka dan beratnya boleh mencecah sehingga 1 kg. Kulit buah Tarap agak tebal dilitupi dengan duri yang tumpul dan lembut. Namun apabila masak struktur kulit buah lebih lembut dan mudah dibuka atau rapuh. Buah tarap tidak akan jatuh seperti buah lain apabila ia telah masak dipokoknya tetapi jika buah ini telah benar-benar masak dan menampakkan kesan busuknya, buah tersebut akan jatuh juga. Bahagian dalamnya (isi) buah tarap lazimnya seakan-akan isi buah cempedak atau nangka, namun lebih kecil dan warna isinya seakan akan putih susu dan berlendir.

Susu Kambing Madu

Produk susu kambing madu keluaran Cipta Success Marketing adalah gabungan susu kambing dan madu. sesuai untuk seisi keluarga., Harga yang di jual adalah untuk 500g RM43.00(SM) dan RM50.00(SS)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...